Amuur (paat)

<div><b>Amuur</b>,</div><div>Venemaal toodetava kaatrisarja kaubamärk. Esimene kaater valmistati 1966. a Amuuri äärses Komsomolskis asuvas sõjatehases, mille põhitoodanguks olid hävituslennukid. Tollal oli tehas salastatud, tänapäeval kannab see nime «&#1050;&#1085;&#1040;&#1040;&#1055;&#1054;» (&#1050;&#1086;&#1084;&#1089;&#1086;&#1084;&#1086;&#1083;&#1100;&#1089;&#1082;&#1086;&#1077;-&#1085;&#1072;-&#1040;&#1084;&#1091;&#1088;&#1077; &#1072;&#1074;&#1080;&#1072;&#1094;&#1080;&#1086;&#1085;&#1085;&#1086;&#1077; &#1087;&#1088;&#1086;&#1080;&#1079;&#1074;&#1086;&#1076;&#1089;&#1090;&#1074;&#1077;&#1085;&#1085;&#1086;&#1077; &#1086;&#1073;&#1098;&#1077;&#1076;&#1080;&#1085;&#1077;&#1085;&#1080;&#1077;). 1970-ndal aastal toodeti 400 5,5 m pikkust duuralumiiniumist kaatrit “Amuur” ja “Amuur M”, mis varustati Moskvitš-412 60-hp mootoritega. Mudeli “Amuur-3” puhul võeti kasutusele uudne reduktor, mis tegi kaatri kiiremaks, juhtimise mugavamaks ja kokpiti ruumikamaks. Mudelile, mille nimeks hiljem sai “Amuur-2”, ehitati kajut panipaikade ja pehmete istmetega.</div><div>“Amuuri” järgmised modifikatsioonid olid “Vostok” ja “Vostok 2” (kajutiga). Kasutusele võeti Mosvitš-248 90 hp-ne mootor. Paigutades kaatrile 85 hp-sed välismaised päramootorid, loodi “Amuurist” mudelid “Strela” ja “Strela-2”. Viimaste luksuslikumd versioonid kannavad tähistusi “Strela-3”, “Strela-4” ja “Strela-5”. “Strela-8” on juba 8,6 m pikk ja 2,9 m lai, selle puhul on kasutusel 240, 270 või 415 hp-sed bensiini või diiselmootorid.</div><div>Nõukogude ajast on “Amuure” eesti kalameeste käsutuses veel praegugi.&nbsp;</div>
Kalale.ee KIK